Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av nobimbosallowed - 11 augusti 2010 19:49

Om de är du som är här
Säg att dina brustna vingar bär.
Om de är du som är här
lär mig flyga i din sfär.
Ta ditt smärtstillande medel
som tar bort min falska heder.
Lägg dig här igen.


Om du kommer som du är
vill jag va ditt måste och begär.
Om du kommer som du är.
lär mig andas i din tankevärld.
Ver en nyhet bland det gamla,
när man tröttnat på allt de andra
Lägg dig här igen.


Kom kom,
kom kom,
Jag vill alltid gå med dig,
jag vill alltid, alltid gå med dig.


Tänd en eld, smält min is
jag vet att allting har sitt pris
Och allt jag har är kropp och själ
jag känner ingen här väl.
Så ta din smärtstillande nyckel
säg att allting blev för mycket.
Lägg dig här igen.


Kom kom...


Om de e du e jag din,
jag vill va naken i din vind
om de e du e jag din,
kom och vila vid mitt skin
Tvåla in mig i extaser,
skjut mig med din kärlekslaser.
Lägg dig här igen.


Kom kom...



Lyssna en gång. Lyssna två gånger. kanske fem. Kanske faller du inte pladask första gången. Men ge det en chans. För förr eller senare faller du!


Thåström, den största av de stora. Bellman, Taube, Cornelis och Lundell i all ära, men ingen ingen är som den store poeten och musikgeniet Thåström.


När jag dör ska flicka med Guldbruna ögon (trots att jag har blå) spelas på min begravning. Så vackert. Så fantastiskt. Tack till geniet som gjort mig lycklig sedan jag var lågstadieelev och hörde 800 grader första gången.


Och allra, allra käraste Xecute, någon gång måste du väl falla för all min lobbying och mina övertalningsförsök?  Du förstår, jag ger mig aldrig!!!! :)) I det här fallet är jag nämligen äckligt enträgen.


 
Jag gör om alla söndagar till lördag ikväll
och klär mig för att gå på kalas
I en bok som jag sparat enkom för denna natt
ska jag skriva dom vackraste ord
Sen målar jag om december till augusti för att
klä mig i handskar och hög hatt
Jag klippper ut alla stjärnor från himlens pappersvalv
och lägger dom i liten blå ask
Och ingen vet om att jag ska ge den till
en flicka med guldbruna ögon
Nej, ingen vet om att jag ska ge den till
en flicka med guldbruna ögon

Jag vrålar till vinden för att få den att förstå
det är lugnet som jagat dig tills nu
Men jag kommer med minnen från ett tivoli till dig
när jag vet att ljuset aldrig tar slut
Och ljuset ska vattna den ros som jag bär
i mitt knapphål så den aldrig kan dö
Varje gång som jag viskar dit namn för mig själv
skiftar en färg från blå till röd
Och ingen vet om att jag ska ge den till
en flicka med guldbruna ögon
Nej, ingen vet om att jag ska ge den till
en flicka med guldbruna ögon

Sen syr jag täcke av alla trasiga moln
för att stoppa om dig inatt
När du somnat så byter jag täcket mot mig själv
och vilar på min hemlighet
Och ingen vet om att jag ska ge mig till
en flicka med guldbruna ögon
Nej, ingen vet om att jag ska ge mig till
en flicka med guldbruna ögon

En flicka med guldbruna ögon

Ovido - Quiz & Flashcards